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닌텐도 차세대 WII 6월 발표, 경쟁자는 애플과 소셜네트워크? Foreign News


닌텐도 차세대 WII 6월 발표,

경쟁자는 애플과 소셜네트워크?

Nintendo’s Next Wii Faces Games Landscape Shaped by Apple





약 2년 전만 하더라고 영원한 가정용 비디오 게임의 절대강자일 것 같던 닌텐도, 소니, MS가 스마트폰과 테블릿PC의 게임 어플리케이션에 고전하고 있습니다.



닌텐도의 경우 주가는 전성기의 70%이상 이익은 60%이상하락하며 절치부심 차세대 위를 6월 E3에 발표하겠다며 재기를 노리는 중이라는 내용이 기사의 내용입니다.


경쟁범위가 확대되면 이제 콘솔게임의 경쟁자가 애플과 안드로이드 시스템을 탑재한 디바이스, 소셜네트워크의 어플리케이션 등으로 넓어졌는데 이는 과거 마케팅관련 강연에 자주 등장하던 나이키의 경쟁자는 게임기다 라고 하는 논리와는 좀 다르지만 혁신을 통해 산업간 전통적인 경계가 허물어지는 경계에 와 있다고 볼 수 있습니다.


좀 더 경제적인 측면에서 현상을 바라보면,

물론 사용자들이 어플리케이션 게임시장에 열광하는 이유엔 접근성과 편리성 등 여러 가지가 있지만 가격대가 무료이거나 매우 저렴한 것이 큰 이유를 차지합니다.
이번 금융위기로 더 심해졌다고 볼 수 있지만 과거처럼 비싼 돈을 내고 게임을 사는데 부담을 느끼는 소비자가 그만큼 많아졌다는 이야기 입니다.


전통적으로 게임시장을 바라보면서 사람들의 소비행태를 판단하곤 하는데, 지난 금융위기 이후 비싼 레저대신 게임시장이 커지는 모습을 소개해 드렸고 그 이후 경제적 이유로 게임시장마저 위축되는 모습을 소개해드린 바 있습니다.


2009. 05 미국 게임시장 위축으로 보는 장기불황의 2막.


새로운 개념의 차세대 게임기 개발에 몰두하고 있는 게임기 3사의 경우 상상이상의 혁신을 만들어내지 못하면 발표 후에도 이익개선이 어려울 수 있다는 예상도 가능할 듯 합니다.









Nintendo’s Next Wii Faces Games Landscape Shaped by Apple



Nintendo Co. trounced Sony Corp. and
Microsoft Corp. (MSFT)five years ago by developing a motion- sensing console simple enough for kids and grandmothers to play. The Wii’s successor may face a new rival: Apple Inc. (AAPL)

The world’s biggest maker of video game consoles will introduce the next version of its Wii in 2012, Kyoto, Japan based Nintendo said yesterday after reporting its lowest annual profit in seven years. A playable device will be shown at the E3 Expo in Los Angelesin June, it said, without elaborating.

President Satoru Iwata is counting on the next Wii and its new 3DS, which allows users to see 3-D images without the need for special glasses, to revive earnings and fend off competition from new motion-sensing controllers released by Sony and Microsoft. Nintendo will also contend with $0.99 games on the iPhone and free titles offered on social networking sites, such Zynga Inc.’s CityVille simulation game for Facebook users.

“Nintendo’s current situation is very different from when the company introduced its first DS players and Wii,” said Mitsushige Akino, Tokyo-based chief fund manager at Ichiyoshi Investment Management Co. “People these days choose mobile- phone games over the DS and Wii because they’re cheaper, easier to access and play, without having to buy expensive game players.”

Nintendo shares have fallen 15 percent this year, triple the benchmark Nikkei 225 Stock Average’s drop, amid concern earnings are deteriorating in the face of mounting competition. The stock has tumbled 72 percent since peaking at 71,900 yen on Oct. 31, 2007.



HD Wii

While Iwata declined to provide details on the next Wii yesterday, he ruled out the use of 3-D as the next Wii’s main feature because consumers haven’t widely embraced 3-D TVs. The new system may feature a controller with a touch-screen display, support high-definition pictures and sell for $350 to $400 each, trade publication IGN reported this month, citing unidentified people familiar with the project.

“Sony and Microsoft are unlikely to be able to release their next generation consoles in time” for the new Wii’s debut, said Jay Defibaugh, an analyst at MF Global FXA Securities in Tokyo. “By waiting until E3 to demonstrate the new machine, Nintendo effectively prevents rivals from copying its ideas.”

Five years ago, Nintendo shunned the lifelike graphics, faster processors and high-capacity memory pursued by the competition. Instead, it opted to develop intuitive controls that allowed players to swing the controller as a sword or golf club with games such as “Wii Sports” and “The Legend of Zelda.”



40 Times Faster

At its debut, the Wii cost less than a half of the price of PlayStation 3 and was about $50 cheaper than the most basic Xbox 360because it doesn’t have a hard disk drive and cannot display high-definition images. The PS3 has a Blu-ray high-definition DVD player and the Cell processor that is 40 times faster than the chip used in the PlayStation 2.

Nintendo’s strategy paid off. Nintendo said yesterday it sold more than 86 million Wii consoles since its 2006 debut. By comparison, Sony estimatesit sold its 50 millionth PlayStation 3 late last month, while Barclays Plc estimates Microsoft had sold about 52 million Xbox 360 consoles as of the end of March.



Mounting Competition

Still, the competition is catching up. In November, Microsoft introduced its Kinect motion-sensing controller, whose sales reached 10 million units within four months. Tokyo-based Sony, whose PlayStation player dominated the previous generation of game consoles, began selling its own motion-sensing Move device, a black controller with a colored ball in front, for the PlayStation 3 in the U.S. in September.

With handheld game players, a market Nintendo has dominated since the Gameboy in 1989, the company is seeking to defend its lead against Sony’s latest PlayStation Portable. The $250 3DS, which went on sale in the U.S., Europeand Japanin the past two months, also faces competition from the iPhone and iPad, as well as smartphones and tablets that run on Google Inc.’s Android software, which have attracted gamers with third-party applications.

Sony, the world’s second-largest maker of portable game players, in January said it will offer the new model of the PSP by the year-end holiday season. The device, code-named NGP, will offer access to third-generation wireless networks and have front and rear touch pads, it said.



Apple Threat

Apple, the biggest technology company by market value, is expanding into games, introducing a Game Center feature last year to iPhone and iPad users to play multiplayer games. The Cupertino, California-based company has sold more than 15 million iPads in the past year and more than 90 million iPhones in its four-year lifespan, according to Apple this month.

Jill Tan, an Apple spokeswoman in Hong Kong, didn’t immediately respond to e-mail and phone message seeking comment.

Games on social networking websites are also booming in popularity. Zynga’s top five most popular applications on Facebookattracted more than 200 million monthly active users, according to researcher AppData.com. The company’s free CityVille game ranks as the most popular Facebook application with 88.3 million users logging in at least once a month, according to the researcher.

Nintendo is introducing new products as it seeks to revive earnings growth. The company yesterday reported profit tumbled 66 percent to a seven-year low in the year ended March 31 as demand for the DS and Wii slumped. While the company forecast sales and profit will rise this fiscal year, the projections fell short of analysts’ expectations.

"Anticipation of the announcement of a strong concept for its next generation console at the E3 trade show in June will need to support the stock," MF Global’s Defibaugh wrote in a report yesterday. "Nintendo needs to put forth a convincing plan for reigniting interest in its newly released 3DS handheld, which is off to a sluggish start."

To contact the reporter on this story: Pavel Alpeyev in Tokyoat palpeyev@bloomberg.net

To contact the editor responsible for this story: Young-Sam Cho at ycho2@bloomberg.net







Nintendo’s Next Wii Faces Games Landscape Shaped by Apple




단순한 모션센싱 기능으로 아이들에서부터 할머니까지 게임에 흥미를 느끼도록 만들어 지난 5년간 닌텐도는 소니와 MS를 앞서왔다. 닌텐도 위는 새로운 라이벌인 애플에 직면했다.

세계최대 비디오 콘솔게임메이커인 닌텐도는 2012년에 위의 다음 버전을 소개할 것이라고 어제 말했는데 닌텐도는 7년 내 최저 연 수익을 기록했다. 6월에 E3 엑스포를 통해 새로운 개임기를 선보일 예정이라고 말했으나 자세한 사항을 밝히지는 않았다.

사토루 이와타 사장은 위의 다음버전과 특수안경 없이도 3D이미지를 볼 수 있는 새로운 3DS를 통해 이익율을 높이고 새로운 모션센싱 컨트롤러를 가진 소니와 MS와의 경쟁에서도 승리하고자 한다. 닌텐도는 또한 아이폰 용 99센트 게임과 소셜네트워크 사이트인 페이스북 유저를 위한 지그나의 무료 게임인 시티빌 시뮬레이션 같은 게임도 발매하고 있다.

이치요시 인베스트먼트 매니지먼트사의 펀드매니저인 미츠시지 아키노는 닌텐도의 현재 상황은 DS와 위를 처음 소개했을 때에 비해 많이 어려워진 상황이며 최근 사람들은 싸고 쉬운 접근성과 조작성 때문에 모바일 폰 게임 같은 것들을 선택하고 비싼 게임을 사지 않는다고 말했다.

닌텐도의 올해 주가는 15%나 하락했는데 니케이 225주가평균 하락폭의 3배 수준이며 이는 경쟁자들의 부상으로 인해 이익이 악화될 것이라는 우려 때문이다. 주가는 2007년 10월 31일 71,900엔을 기록한 이후 72%하락했다.



HD Wii

이와타는 어제 위의 다음버전에 대한 자세한 사양을 제공하지 않았는데 아직 소비자들에게 3D를 구현할 수 있는 3DTV가 폭넓게 보급되지 않았기 때문이다. IGN은 이달 확인되지 않은 소식통을 인용해 새로운 시스템은 터치스크린 기능의 고화질 컨트럴러를 가지고 350불에서 400불에 판매될 것이라고 말했다.

MF 글로벌 FXA증권의 애널리스트인 Jay Defibaugh는 소니와 MS는 위의 다음버전이 나올 때까지 다음세대 콘솔을 선보일 수 있을 것으로 보지 않으며 E3때 새로운 머신을 선보일 때까지 자세한 정보를 내놓지 않는 것이 닌텐도로서는 아이디어를 경쟁사들에게 뺏기지 않는데 효과적일 수 있다고 말했다.

닌텐도는 생생한 그래픽과 빠른 프로세서, 고용량 메모리를 앞세운 경쟁사들로 인해 어려움을 겪었으나 5년 전 플레이어로 하여금 젤다의 전설이나 위 스포츠 등에서 칼이나 골프클럽처럼 휘두를 수 있도록 발전된 컨트롤 방식을 개발해 냈다.



40 Times Faster

데뷔 당시 위의 가격은 PS3의 절반수준이었고 XBOX360기본모델보다 50불이나 더 쌌는데 이는 하드디스크드라이브나 고화질 이미지 디스플레이지원 기능이 없었다. PS3는 블루레이HD DVD와 PS2보다 40배나 빠른 셀 프로세스를 탑재했다.

어제 닌텐도는 2006년 발매 이후 위 콘솔을 8,600만개 이상 판매했다고 말했다. 이와 대조적으로 지난달 소니는 약 5,000만개 판매했다고 말했고 3월 말 기준 바클레이스는 MS는 XBOX360을 약 5,200만개 판매했을 것으로 예측했다.



Mounting Competition

그렇지만 경쟁자들 또한 계속해서 따라붙고 있다. MS는 지난 11월 키넥트 모션센싱 컨트롤러를 개발해 4개월 동안 1000만개를 판매했다. 과거 콘솔 게임 계를 지배했었던 소니도 지난 9월 PS3를 위한 모션센싱 무브 디바이스를 판매하기 시작했다.

휴대용게임기 시장은 1989년 겜보이 이래 닌텐도가 시장을 지배하고 있으며 소니의 PSP로부터 시장을 방어해내고 있다. 250불의 3DS는 미국과 유럽, 일본 등에서 지난 2개월간 스마트폰과 테블릿에서 사용되는 안드로이드 소프트웨어 뿐 아니라 아이폰과 아이패드의 게임들과의 경쟁하고 있다.

세계에서 두 번째로 큰 휴대용 게임기 회사인 소니는 지난 1월 연말 시즌까지 새로운 PSP모델을 출시할 것이라고 말했다. 코드네임 NGP라고 불리는 이 장비는 3G네트워크접속과 정면과 옆면 터치패드를 제공한다고 밝혔다.



Apple Threat

시장가치 기준으로 가장 큰 기술기업인 애플은 지난해 아이폰과 아이패드 사용자들이 멀티플레이어 게임을 사용하도록 게임센터를 소개하며 게임으로 영역을 확장하고 있다. 애플에 따르면 지난해 1,500만개의 아이패드를 팔았고 9,000만개 이상의 아이폰을 팔았다고 말했다.

애플의 대변인인 질 탄은 자세한 코멘트를 하지는 않았다.

소셜네트워킹 웹사이트의 게임들은 큰 인기를 끌고 있다. 패이스북의 지그나의 가장 인기 있는 5개의 어플리케이션은 매달 200만 명 이상의 사용자를 모으고 있다고 앱데이터닷컴이 말했다. 앱데이터닷컴은 무료 시티빌개임이 패이스북 내에서 가장 인기 있는 게임이며 적어도 한 달에 8,830만 명이 접속한다고 말했다.

닌텐도는 새로운 제품을 소개함으로 인해 이익성장율이 다시 증가할 것을 기대하고 있다. 회사는 어제 보고서를 통해 DS와 위의 수요감소로 3월말기준으로 수익이 7년 내 최저인 66%감소했다고 말했다. 이번 분기에 회사는 이익과 매출이 올라갈 것으로 예측하고 있지만 애널리스트들은 하락을 예상하고 있다.

MF글로벌의 Defibaugh는 6월 E3쇼에서 선보일 차세대 콘솔에 대한 강력한 컨셉 발표 예상으로 주가가 오를 수 있으며

새로 발표된 3DS의 부진한 시작을 벗고 새로운 흥미를 유발시킬 확실한 계획을 세울 필요가 있다고 말했다.

 

작성자 청년사자




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